Április utolsó hétvégéje gyorsabban elérkezett, mint azt korábban gondoltuk volna. Már a télen tudtuk sokan, hogy lesz jógatábor, de akkor még olyan távolinak tűnt az egész, aztán egyik pillanatról a másikra már ott álltunk a zöldellő hegytetőn, és csodáltuk az elénk táruló látványt.

Jómagam a dorogi szekcióval érkeztem a délutáni órákban a távirányításos sorompóhoz, amely Pilisszentkereszt és Pilisszántó szomszédságában található Som hegyen állt. A gyors bejutást követően elfoglaltuk a szállást, aminél csak a természet volt csodásabb. Gyors ismerkedés, üdvözlés, s aztán egy-kettőre belevágtunk a késő délutáni napfényben az esti jógázásba. Semmi megerőltető, semmi elnyújtott gyakorlat, csakis az élvezetes, könnyed mozgás, lazítás.

Ezt követően egy kis fakultatív program, amelyben volt beszélgetés, fotós alapismeretek, és persze később finom vacsora, aminek fókuszában a házi készítésű kenőkrém állt, amely osztatlan sikert aratott mindenki körében. Később még egy csésze forró tea mellett, szó esett a keleti filozófiáról, a tai chi-ről, a csakrákról, és sok hasonló témáról, ami a jógához is köthető. Aztán lassan álomra hajtottuk fejünket, mivel reggel hajnalban kezdődött, vagyis folytatódott a gyakorlás. A korábban hallott tai chi ismeretek gyakorlati alapra kerültek, s további persze frissítő jóga mozdulatokkal vágtunk bele a napkeltébe.

A reggelinél leginkább a rántotta dominált, de volt még a kenhető finomságból is, illetve akadt olajban érlelt medvehagyma különlegesség, és különböző lekvár és dzsem is terítékre került. Tehát a kalóriabevitel miatt nem kellett aggódni senkinek!

A délelőtti programot megelőzően - ami az ászana elemzés volt - még egy kis „kártyázásra” is sor került. Osho Zen Tarot lapokat húzott mindenki reggeli előtt, amik aztán kifejtésre kerültek, és vélhetőleg hasznos útmutatást nyújtottak a későbbiekhez. Aztán átballagtunk a közelben lévő tisztásra, ahol némi bevezető gerinc anatómia-ismertetés után a gerincjóga alapgyakorlatairól tudhattunk meg többet. A tűző napsütésben kényelmesen lehetett közben sütkérezni, masszíroz(tat)ni, és persze tanulni. Folyamatában megismerkedtünk az órákról már részben elsajátított mozdulatsorokkal, és lépésről-lépésre igyekeztünk tökéletesíteni lélegzetvételünket, tartásunkat, mozdulatainkat. Hogy idővel minél tökéletesebben élhessük meg a jóga nyújtotta élvezetet.

A fejtágítást után ebéd következett, ami humusz és falafel volt. Majd a csapat nagyja nekiindult a közeli szurdokba. Ez nekem kimaradt, mivel túl pőrén öltözködtem a tavaszi napsütésben, s elnyomott az álom. Később aztán újra gyakorlás volt terítéken, és kezdődött a vacsorakészítés, ami könnyű olaszos tészta volt cukkinivel, olívával, sajttal. De egyébként is mindig volt mit rágcsálni, harapni, mivel a lányok alaposan felkészültek minden eshetőségre, és természetesen ízletes teákból is kijutott bőven. A könnyed cseverészés mellett, akinek úgy tartotta kedve azt szívesen kényeztette frissítő masszázzsal az örökké aktív Szilvi, vagy éppen kronobiológiai-pszichogenetikai elemzést végzett Csilla. Aki úgy gondolja, hogy ez nagyon misztikus dolog, azt meg kell, hogy nyugtassam, „csupán” a születési dátumunkra, na meg némi türelemre van szükség és máris többet tudnak rólunk, mint mi magunk…

Szóval mindig zajlott az élet a csöndes kis turistaházban, és általában a nyugalomhoz társult egy alapvető jókedv is, amit leginkább a sziporkázó felmosó fiú, Máté szolgáltatott.

Vasárnap reggel már nem volt szükségszerű a korán kelés, de ugyan az volt a menetrend, mint előzőleg, aztán rendrakás, pakolás, mosogatás, és irány a Pilis csúcs. Na jó, csupán a kőtemplomig jutottunk, de adott körülmények között mindenki bőségesen elégedett volt ezzel a teljesítménnyel is. Ezt követően egy kis levezető fagyizás és pizzázás Pilisvörösváron, majd pedig érzékeny búcsú.

További képek...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.