Sokat lehet hallani a szavak gyógyító erejéről, illetve, hogy mekkora hatása van egy-egy ’mágikus’ mondatnak, varázsigének. Nem szerettem volna ezeket túl mélyen feszegetni, mivel számomra már régóta egyértelmű volt, hogy mindennek van egy rezgési frekvenciája, amely ilyen vagy olyan módon kölcsönhatásba kerül a környezetével.

Ugyanakkor egy régi kísérlet inspirált, hogy kipróbáljam és megtapasztaljam személyesen a szavak erejét. Masaru Emoto ezzel már régebben foglalkozott, de túl nagy publicitást nem kapott (milyen érdekes?!). A tudós kísérletében annyi különbség van, hogy nála rizs a szemléltető eszköz.

 

A dolog nagyon egyszerű, február 11-én kedves szobatársam meglepett minket, ebéddel várt! Igazán örültünk és jóízűen elfogyasztottuk az étket. Mivel a tészta adag több volt, mint ami kellett így nem voltam rest egy-egy darabot elkülöníteni, s innen indult az egész. A kollégiumi konyhában könnyen találtam dunsztos üveget, amit nem használt senki, a címkéket pedig csupán megírni és felragasztani kellett. Kész is a kísérlet.

Innentől kezdve a konyhában található polcok tetejére helyeztem az üvegeket, egymás mellé és vártam türelmesen. Talán még jobban nézett volna ki a dolog, ha naponta készítek felvételt, de nem voltam mindig a koleszban, így felhagytam a precízséggel. Úgy gondolom így is szemmel látható a különbség.

A jelentősebb változásokra egy hetet kellett várni, ekkor jelentek meg az első penész foltok, amik fokozatosan terjedtek. Egy kicsit ekkor elszomorodtam, mivel azt hittem, hogy a kísérlet megdőlt, nincs szignifikáns eltérés. Azonban újabb hét elteltével az ’utálat’ üvegben drasztikusabb változások és penészedés jelent meg, míg a ’szeretet’ üvegben lassabban alakultak ki ugyan ezek a folyamatok, illetve az állag és szín is sokkal tartósabb volt, mint a másik üvegben.

Ma, egy héttel az egy hónapos etap után kimostam az üveget és a maradékot eltávolítottam. Az ’utálat’ üvegben szinte elkezdődött a teljes lebomlás, majdnem teljesen fekete minden s az orrfacsaró penész szag kissé már a humusz illatára is emlékeztet, ezzel szemben a ’szeretet’ üvegben éles, penészes bűz a jellemző. Ez túl sokat nem változtat a kísérlet végkimenetelén, de érdekes tapasztalat.

A konklúzió számomra, hogy igenis van ereje és súlya a kimondott, leírt szavaknak, mondatoknak így ennek a tudatában mindenkit óvva intenék a sütős, főzés közbeni (na meg amúgy is) trágár kifejezésektől, ócsárlástól. Helyette lehet dicsérni, szeretgetni, áldani az ételt (alapanyagokat).

Jó étvágyat!

A kísérlet többi képe...

A bejegyzés trackback címe:

https://pez-potyi.blog.hu/api/trackback/id/tr25867879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása