Didergős, fagyos, mégis örömmel teli volt február utolsó hétvégéje, hiszen elérkezett a nap, mikor az utolsó Műszaki Tanár Firma-sereg a búcsúzás útjára lép, és ennek jeleként feltűzi szalagját. Eme szimbólum emlékezteti a hátralévő időben mindenkit az eltöltött szép évekre, és hogy Selmec szelleme végigkísérte Őket ezen a rögös úton.

A szakestélyek jól megszokott rendjét, és a Házirend felolvasását követően, a jelenlévő legéltesebb Firma (dr. Ősz Rita a. Puky), kézjegyével szentesítette a Házirendet. A folytatásban a Contra Punktok igencsak aktív szerepet vállaltak magukra (Vörcivel az élen), és vidám poharaikkal szórakoztatták a nagyérdeműt. Eme sorhoz csatlakozott Pepe és később Ámesike felszólalása is.

A rövid szünetet, és néhány nótát követően a szakestély érdemi része következett, vagyis az ünnepélyes szalagtűzés. Ezt a tiszteletbeli évfolyamtárs, Gyöngyösi Péter a. Boldi végezte el, miközben a Visszapillantás gyönyörű strófái zengték be a tornaterem levegőjét. A folytatásban, a már említett prominens Firma, néhány balekjától különleges ajándékban részesült; és jöttek sorra a felszólalások, nóták, majd lassacskán a szakestély vége, és a szabadfolyás…

 A részletesebb leírás helyett álljon itt néhány sor, melyet a szakestélyen résztvevő balekok írtak: 

 

Életem első (de nem utolsó!) olyan Szakestélye, amin az elejétől egészen a végéig részt vehettem. Sokan nem is hinnék, hogy milyen komolyságú rendezvény egy ilyen. Az igazat megvallva én magam sem hittem ezt korábban, azonban, mint egy jó diák felülvizsgálatot tartottam. Egy csokor komoly felszólalásnak lehettem fültanúja, aminek az üzenete azt hiszem nagyon-nagyon sokáig el fog kísérni!
Hát én így emlékszem :-)        

(Balogh. Attila József)

 

A Szalagtűző Szakestély életem második Szakestélye volt amin részt vettem. Jó volt látni, hogy van olyan társaság, akik együtt kezdték és együtt fejezik be az iskolát és ennyi időn keresztül így összetartanak. A legjobban Pepe felszólalása tetszett vidámmá ugyanakkor nagyon meghitté tette az egészet. Köszi, hogy ott lehettem :D           

(Ambrus Anett)

Számomra nagyon élvezetes volt a szakestély, hiszen nagyon jó hangulat uralkodott végig az este folyamán, ami persze később sem hagyott alább. Remek társaság gyűlt össze, akik a nagyszerű és mókás felszólalásokban sem voltak restek. Sőt..
Mindezek mellett, a legjobb mégis az volt, hogy ismét a hagyományőrző családommal tölthettem ezt a pompás estét.           

(Lukács Andrea)

Február utolsó szombat estéjén került megrendezésre az utolsó Műszaki Tanár Szalagtűző Szakestély. Frissen keresztelt bALEKként izgatottan vártam az eseményt. Sajnos felszólalásommal nem tudtam gazdagabbá tenni a szakestet, de kedves Firmáim annál jobban gondoskodtak a felhőtlen jókedvről, és hangulatról. A bortól mámorosan néztem végig a szalagok feltűzését, majd gratuláltam valétálóinknak. A szabadfolyás alatt eufórikus állapotban tértem vissza kollégiumomba. Nagyon jól éreztem magam, és köszönöm, hogy részt vehettem e nagyszerűre sikerült és jelentős eseményen.

            (Berényi Hajnalka)

Azt hiszem nem tudnám jobban jellemezni a csodálatos hangulatot és az érzést, amit ez a szakestély adott, hogyha nem Szarka Péter felszólalásából, énekéből idéznék. Úgyhogy jöjjön egy kis Arra születtünk:
"Mint a mécses világítson egész életed,
Fordulj felém, ha megérted, mit mondok neked.
Arra születtünk, hogy napsugárba kapaszkodjunk,
nem baj, hogyha fáj, nem baj, hogyha fáj,
arra születtünk, tiszta legyen még a szívünk,
s játszunk még tovább, játszunk még tovább."

            (Bárdosi Judit)

Hol is kezdjem ... számomra nagyon kellemesen telt a szakest, ugyanis fuhrwerk voltam. Az első alkalom volt, és izgultam egy kicsit az elején, de utána már elmúlt ez a kétes érzés :) A társaim is rendkívül készségesek, és rendesek voltak ( két kereszt tesómmal elvoltunk) illetve sokat tanultam a fő fuhrwerktől is. Sajnos egy két felszólalásról lemaradtam, de hangulat nem maradt el.

Egyrészt hasznos volt, hogy elvállaltam leendő Major Domus tisztségem miatt, másrészt büszke vagyok magunkra/magamra, hogy lányként is helyt álltam az izzasztó padpakolás és piás-rekesz cipekedésnél:)

Köszönöm, hogy ott lehettem!

            (Klein Anita)

Életem első, teljes értékű szakestélye volt ez, amin megtiszteltetésnek éreztem, hogy részt vehetek. Nagyon jó hangulatban, vidáman, ám kulturáltan telt. A családias társaság a nótákkal és a Selmeci Hagyományőrzés iránti elhivatottságával az egekbe emelete a színvonalat. Hatalmas élmény volt számomra ez az este és nem utolsó sorban a hagymalé-EKS is kiváló volt!

(Spielmann Zoltán)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pez-potyi.blog.hu/api/trackback/id/tr364565263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása