Számtalanszor jártam már fővárosunkban az évek során, volt mikor csak átutazóban, de tucatnál is többször bulizni és/vagy barátokkal, ismerősökkel találkozni.
A nevezetességek javát is láttam már, és néhány múzeumban is megfordultam. De így is izgalmas volt ez a hétvége!

A legutóbbi hétvégén, azonban teljesen új megvilágítást kapott sok minden, mivel turistáskodtam. Ami groteszké teszi az egészet, hogy idegenvezetőim kínaiak voltak…

A rizsimádó barátaim úgy döntöttek, hogy főiskolai végzésem apropójaként meginvitálnak egy különleges thai ebédre, Budapestre. A Tom Yum étteremben ettünk, amely az Andrássy út elején található. A vezetőimre bíztam a választást, s kétségtelen, igen ízletes volt!

Ekkor tudatosult bennem, hogy ez nem csupán egy ebéd meghívás volt részükről, hanem egy egész hétvégés program első mozzanata. Szóval a következőkben fodrász szalon, ahol Yerlike megszépült, majd pedig a szállás elfoglalása a Gozsdu Udvarban (itt sem jártam még előtte), majd egy pofa sör megízlelése.

A következő program, a kínai családok – egyik – hétvégi kedvenc elfoglaltsága, találkozóhelye a KTV, vagyis a karaoke. Az ázsiai kultúrában országonként más megnevezése van a dolognak, de a lényeg ugyan az. Egy szoba, amelyben hatalmas tv található, egy kezelő képernyő, ahol lehet válogatni a több ezer zeneszám közül, két mikrofon, a miliőhöz főtt csirkeláb, sült kacsa falatok, meg Heineken társult. Bámulatos – számomra – hogy mennyi pop slágert ismernek kívülről a fiatalok, s hogy néhányan mennyire jó hanggal rendelkeznek! Tehát ebben a környezetben töltöttünk több mint két órát, és nézhettem néhány „igényes” kínai videoklipet végig. Pár szám erejéig jómagam is megnyilvánultam, de nem szerettem volna még véletlenül sem túlzásba vinni!

Ezt követően egy kis kitérő, majd pedig a Liget Club következett, ahol szintén nem jártam még sohasem (hatalmas hely!), pontosabban, akkor még más volt a neve, s más jellegű volt a hely profilja. Itt bulizás egész éjjel, majd pedig taxival a szállásra.

A délelőtti ébredést követően kicsekkolás, s újabb étterem következett. A Nyugati pályaudvar szomszédságában található Itoshii nevezetű japán étteremben ettünk, ami igazából all you can eat jelleggel működik, s a legbámulatosabb, hogy egy tablet segítségével lehet rendelgetni. Rengeteg étel található a virtuális étlapon, s a szimpatikusra rábökve máris készítik, majd hozzák a különböző fogásokat. Ezekből jó párat megkóstoltunk, kipróbáltunk, nagyon ízlett mind!

A bőséges lakmározást követően, a hétvége megkoronázása, vagyis a relaxálás következett, amit a Széchenyi fürdőben ejtettünk meg. Ez is új élményt jelentett számomra, s nagyszerű volt kiélvezni a gyógyvíz, meleg, nyugtató, lazító hatását. Később egy kis szauna, s egyéb medencék látogatása, majd pedig búcsú a fürdőtől.

 

Mielőtt hazaindultunk volna, még a Rákóczi téren található kínai boltban bevásárlás, majd irány a Népliget.

Fantasztikus hétvége a fővárosban, nagyon jól éreztem magam, köszönöm kínai cimbik! Sie-sie!

Néhány kép, még...

A bejegyzés trackback címe:

https://pez-potyi.blog.hu/api/trackback/id/tr767143387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása