Majd’ tíz év telt el azóta, hogy összeköttetésbe kerültem a jógával és ezzel egy új fejezet kezdődött az életemben. Ez idő alatt sok tanító, tanár foglalkozott velem, ők mind hozzátettek ahhoz, hogy elsajátítsam (tökéletesítsem) a jógázás tudományát az évek alatt. A filozófia és a keleti tanok már korábban felkeltették az érdeklődésemet, de kellett egy kis idő, míg eljutottam odáig, hogy közelebbről is megismerkedjek a pozitúrákkal, a kéztartásokkal, és persze a légzés tudatos irányításával is.img_0419.jpg

Elsőként a Hatha-jógával és gerincjógával ismerkedtem meg Dunaújvárosban, ahol belekóstolhattam abba a különleges világba, ami újszerűen hatott, mégis mintha testem régről emlékezett volna ezekre a mozdulatokra, és egyből feltámadt bennem az igény a további (rendszeres) gyakorlásra.
Később a Jóga a mindennapi életben rendszerrel ismerkedtem meg, ahol a heti rendszeres – gyakran visszatérő – ászánák mellett mindig volt új, és addig a csoport számára is ismeretlen gyakorlat, ami folyamatos motivációt jelentett és tovább ösztönzött. Illetve itt ismerkedtem meg a pránajáma (a légzés tudatos irányítása) fontosságával is, és kezdtem ráébredni, hogy önerőből is meg tudom valósítani az órákról már jól ismert mozdulatsorokat. Ezek után kezdtem el az Öt tibeti rítust beiktatni a mindennapjaimba, majd pedig újabb közösséget fedeztem fel magam számára…

img_6730.jpgMindenhol gazdagodtam, gyarapodtam és fejlődtem. Viszont az első időkben tapasztalt impressziók, és ingerekhez képest az utóbbi időben már kevésbé voltak olyan elevenek, mélyrehatók , intenzívek a jógával kapcsolatos élményeim. Mindez nem tántorított el a – többé-kevésbé – rendszeres gyakorlástól, de kétségtelenül egy új dimenzió tárult ki előttem, mikor – nem is oly’ régen - ellátogattam a kis gyakorlóterembe a Kapás utcába.

Itt nem a helyszín volt az elsődleges szempont, hanem sokkal inkább az oktató személye, akiről csak nem régen tudtam meg, hogy ilyen expedíciókon keresztül vezeti a tudásra és gyógyulásra éhező keresőket vissza az önvalójukhoz. A kundalíniről nem sokat tudtam korábban, csupán, hogy mint összetekeredett kígyó pihen a gerincoszlop alján, míg fel nem ébred benne a tudatosság, aminek hatására egyre följebb kúszik a fény felé. Az elméleti tudásom itt nem gyarapodott jelentősen, viszont a gyakorlatok egy merőben új tapasztalathoz vezettek el.
Az apró helyiséget belengő családias hangulat különösen tetszett, mivel így könnyebben lehetett magunkra figyelni, elmélyedni, s ugyanígy sokkal több figyelmet kaptunk a tanárunktól is.

A számomra megszokott – több izomcsoportot megmozgató – gyakorlatok helyett viszont egészen másként épült fel az óra menete, amelyet mantrák kántálása foglalt keretbe. A továbbiakban pedig igen tudatosan fókuszáltunk testünk egy-egy részére, amelyhez a légzésünk (figyelmünk) idomult, s tette lehetővé egészen új érzetek megtapasztalását. Az óra első harmadánál járhattunk, mikor a bennem lévő érzetek egészen új, addig ismeretlen tapasztalatokhoz vezettek. A könnyed, felszabadult extázis érzése keveredett a nihili boldogság bársonyos simogatásával, amely perceken keresztül velem maradt és – vélhetően – nyitotta meg elmémet egy új horizont felé. Az óra további része szinte feleslegesnek tetszett ezek után, de ha már ott voltam, nem szakítottam félbe az áramlatot.
A mantrákat követően meleg tea fogadott minket, és megbeszélhettük a bennünk lejátszódó folyamatokat, amikre a szavak csupán homályba süllyedő sápadt metaforák voltak. Nem volt kérdés ezek után, hogy visszatérek, amint lehet.
A teliholdas estén, mikor újra a jógamatrac szélén ültem egy merőben új tapasztalat bontakozott ki bennem a gyakorlás során, amiről most nem fogok külön beszámolni itt, de megerősített abban, hogy követnem kell a légzés útját, amely a mozdulatokkal kombinálva új kapukat nyit ki előttem.

Habár, eltelt némi idő mióta utoljára minden figyelmem a jógának szenteltem, de bízom benne, hogy a gyakorlást onnan tudom folytatni majd, ahol abbahagytam.

Aki pedig még nem tapasztalta meg a kundalíni jóga áldásos hatását, annak azt tudom javasolni, hogy tegye próbára magát, mivel rengeteg lehetőséget rejt magában az önmagunkkal való találkozás.img_7590.jpg

***

Mivel ezidáig, csupán egyszer írtam ilyen jellegű élményeimről, így most szeretném az írást azzal zárni, hogy itt csokorba foglalok néhány hasznos ismeretet amely szegélyezett eddigi utamon.

A dunaújvárosi kezdeteket a Liberation Yoga stúdiónak, pontosabban annak vezetőjének Istvánnak köszönhetem. Habár, akkoriban még nem így nézett ki a dolog, de ez az érdemeken semmit nem változtat.

Később, Dorogon folytattam a gyakorlást, ahol a már említett rendszert követve zajlottak az órák (több tanár is hozzátett az itteni fejlődéshez). Az itt eltöltött időn túl a „mozgalom” egyik mesterének az életét bemutató könyv, ami új mélyebb tudáshoz juttatott, ez pedig a Lila Amrit [Isteni játék] c. könyv.

Az öt tibeti rítust és annak gyakorlását akkoriban valaki ajánlotta a társak közül, és először nem foglalkoztam vele túlságosan, később viszont rendszeresítettem a mindennapjaimban.

A WHM applikációt a tavalyi évben ismertem meg, amiről annyit érdemes tudni, hogy Wim Hof holland sportoló saját korlátait túllépve, a légzésének a fejlesztésével ér el sikereket. Az alkalmazáson belül találunk magyarázó videókat és feladatokat.

Idén igen izgalmas és színes tapasztalatokkal lettem gazdagabb, ugyanis az év első felében az otthoni gyakorlásra a Jóga Életmód videóit választottam, ahol kedvem szerint válogathattam a rövidebb-hosszabb virtuális órák közül.

Az ősz folyamán pedig volt szerencsém személyesen is ellátogatni Budapesten a Kiss József utcában található stúdióba, amelyet az itteniek csak Kissyo T É R-nek neveznek. Épp egy intenzív Vinyásza Krama órára sikerült eljutnom, amely ugyan izzasztó volt, de üdítő is egyben. Köszönöm Eszternek a lehetőséget!

A budai tapasztalatokért és instrukciókért pedig Beának vagyok hálás, akinek a munkásságáról bővebben a Fram Arctic oldalon található információ.

A lista nem teljes, sem részletes, de ha ezek közül a kedves olvasó csak egynek utána jár, akkor már úgy érzem, hogy volt értelme megosztani gondolataim.

A bejegyzés trackback címe:

https://pez-potyi.blog.hu/api/trackback/id/tr6416358734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása